De nou ens hem trobat tota la classe, comencem una setmana més de cotutories, però aquesta es presenta molt diferent a la resta que hem tingut fins ara. Per començar, avui no estarem amb l’Anna, la nostra mestra habitual, sinó que anirem amb les alumnes del grup 2A, juntament amb la Begonya Piqué.
Al arribar la Begonya ens ha explicat una mica el que faríem durant l’hora i mitja. Primerament una noia del grup explicaria el seu fragment del llibre, aquesta estava molt nerviosa ja que no només tenia que presentar el fragment al doble de gent que la que normalment hi ha classe, sinó que també la seva companya estava malalta i per tant hi tenia que fer tota sola. Tot i això se’n a en sortit i ho ha fet molt bé.
Després hem estat comentant alguns punts de l’exposició durant una estona, la qual el nostre grup a participat.
L’exposició anava sobre la relació de la família i l’escola principalment. Considero que el contacte entre la família i l’ensenyant és una qüestió primordial, que convé cuidar i sobretot fer funcionar. De fet, en l’educació infantil el contacte entre els pares i el mestre acostumen a ser més freqüents que en d’altres etapes educatives, tot i que a vegades poden estar més relacionades amb el comentari sobre la jornada o amb determinades anècdotes que no pas amb qüestions més importants.
Penso que aquests contactes informals són molt importants per diverses raons: perquè permeten un coneixement progressiu de la criatura, perquè ajuden els pares a tranquil·litzar-se i a viure amb seguretat l’estada del seu fill a l’escola, perquè el mateix infant pot veure que les persones adultes significatives per a ell tenen coses a dir-se, etc.
Les agendes escolars, en moltes escoles també són molt important ja que gràcies a elles els pares i els mestres poden estar comunicats via escrita, tot i que personalment m’agrada molt més la idea de utilitzar la via oral, penso que també pot esser molt eficaç en moltes institucions educatives, o fins i tot utilitzar totes dues maneres.
A continuació, la Begonya ens ha explicat les jornades del dia 4 de Juny, com ens repartiríem, quines tasques podem realitzar, l’horari, l’organització de les activitats i dels nens etc.
Després ha col·locat unes graelles a una taula on ens hem apuntat que faríem cada una de nosaltres. Primerament, però, totes les que anem a l’escola Rosa dels vents ens hem ajuntat per decidir quina de nosaltres acompanyaria al grup durant totes les activitats, ho hem fet a sorts perquè totes volíem anar i li ha tocat a la Marta.
La resta ens hem apuntat en diferents activitats, la Fanny, la Laura, la Reyes i jo ens hem apuntat a cinema juntament amb unes altres companyes. Ja hem de començar a pensar que volem fer!
Tinc moltes ganes de que arribi el da on ens ajuntem tots els mestres, els alumnes de la universitat i els protagonistes de la festa, els més menuts! Estic segura de que serà una experiència inoblidable juntament amb totes les estones que he passat a l’aula amb els petits!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada