dimarts, 2 de març del 2010

Programem un primer dia



Avui hem tornar a fer classe a la universitat, primerament l’Anna ens ha explicat la sortida que farem a l’aquàrium de Barcelona el divendres 19 de Març, a continuació ens hem posat a fer una activitat amb parelles, a mi m’ha tocat am la Belen.
Entre les dues teníem que pensar i distribuir un primer dia en un aula des de la perspectiva d’una mestra, la Belen i jo em escollit realitzar l’organització del dia per a nens de P3 i així és com ens ha quedat:

Primer dia d’escola per a nens de P3:
-9:00 a 10:00 --> Hora d’entrada: Recomanació als pares d’estar 1 hora amb els seus fills/es
-9:00 a 10:00 --> Joc lliure amb els pares i les mares.
-10:00 a 11:00 --> Proposta de jocs i activitats per part de la mestra.
-11:00 a 11:30 --> Estada al pati amb diferents materials (cubells, tricicles...)
-11:30 a 12:00 --> Rentar mans, repartir tovallons...
-12:00 a 13:00 --> Dinar
-13:00 a 13:30 --> Activitat de relaxació (música de fons, llegir un conte...)
-13:30 a 14:30 --> Migdiada
-14:30 a 15:00 --> Joc lliure.

Ha estat una molt bona manera d’adonar-nos de la importància que té realitzar una organització del primer dia d’escola i també l’important que és pensar-la amb anterioritat per adonar-nos i pensar la millor manera per fer-la.
Un cop realitzada l’activitat amb parelles, hem anat explicant a la resta de companyes l’organització que havíem fet i aquestes ens donaven el seu punt de vista i alguns consells per millorar el nostre horari.
Ens hem adonat de la importància que té el joc en aquesta etapa i també de la relació que hi ha entre la família i l’escola, entenent aquesta relació com una relació estreta, familiar, i el que és més important, que sigui constant.
Finalment hem jugat al joc de la pilota per posar-nos en el lloc dels infants i entendre el que els passa pel cap, el que sent quan juguen aquesta mena de jocs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada